Değerli arkadaşlar! Akif, sözlerimin başında sunmaya çalıştığım mısralarıyla Çanakkale’yi resmediyor. Çanakkale muharebelerine geçit resm-i yaptırıyor. Ancak ne var ki, iş Çanakkale’de başlamıyor ve Çanakkale’de bitmiyor. Çanakkale’ni hem öncesi var, hem sonrası var! Arz edeyim.
14.03.2019 12.24
428 okunma
Haçlı Avrupa'nın Hedefi Ne İdi? (3)
İsmail Aydın

                Değerli arkadaşlar! Akif, sözlerimin başında sunmaya çalıştığım mısralarıyla Çanakkale’yi resmediyor. Çanakkale muharebelerine geçit resm-i yaptırıyor. Ancak ne var ki, iş Çanakkale’de başlamıyor ve Çanakkale’de bitmiyor. Çanakkale’ni hem öncesi var, hem sonrası var! Arz edeyim.

                Bugünkü Avrupalılar gibi dünkü Avrupalılar da bizi Anadolu’da, Balkanlar’da, Kuzeyde, Güneyde istemiyorlar. Siz Orta Asya’dan geldiniz, Anadolu’yu işgal ettiniz diyorlar. Bunu derken sadece dünkü haşmetli dönemlerimize bakmıyorlar, koskoca imparatorluğumuzu parçaladıkları yetmemiş gibi, Türkiye Cumhuriyeti Devleti haritasını da önlerine koyuyorlar, bakıyor ve görüyorlar ki, hem yüzölçümü itibariyle hem de nüfus kesafeti açısından pek çok Avrupa ülkesinden büyük. Bunu da istemiyorlar.

                Bu da yetmiyor, oturduğumuz coğrafya, jeostratejik ve jeopolitik açıdan dünyanın merkezinde bulunuyor. Önemli bir geçiş noktası ve iki kıt’ayı birbirine bağlıyor. Bu özelliğinden dolayı, dünyaya hükmetmek isteyenler, adeta dünyanın merkezindeki bu bölgeye hâkim olmak gerektiğini düşünüyorlar. Yetmedi, az önce Avrupalılar dediğim milletler, Haçlı ruhuyla hareket ediyorlar ve İslâm’ı yok etmek hedefleri önünde Türklüğü bir engel olarak görüyorlar. Yani onlar için bir de Müslümanlık söz konusu.

                Yakın geçmişte kaybettiğimiz gazeteci Mehmet Ali Birand, aynı zamanda Belçika vatandaşıydı. Pek çok zaman Brüksel’de ikamet ederdi, yani  (AB) Avrupa Birleşik Devletlerinin Başkenti Brüksel’de. Avrupalıların görüşlerini aktaran şu sözünü, burada bu çerçevede anmalıyız. “Türkiye Türklere bırakılamayacak kadar değerli ve zengin bir ülkedir.”

                Bu kısa notlardan sonra tarihî sürece dönüyoruz.

              AYNI ANDA GELİŞEN İKİ HADİSE

                Bir zamanlar (X. Asır.) dünyanın doğusunda ve batısında iki hadise aynı anda gelişiyor.

                Yakın Şark’ta gelişen hadise, İslâm dünyası ve medeniyeti hem içte hem dışta bir çöküş süreci yaşıyor. İçteki sebep, lanet olası sen-ben kavgası, Emevi-Abbasi çekişmesi ve nihayet mezhep kavgalarına kadar uzanan fikir ayrılıkları… Mısır’da hüküm süren Şiî Fatımîlerin gizli metotlarla sürdürdükleri tedhiş hareketleri, Hasan Sabbah fedaileri, Haşhaşiler v.d…

                Bütün bunlar, Hz. Ömer devrinde başlayan parlak devri hasretle anılan bir mazi olarak geride bıraktırırken, dışta da savunma durumundaki Bizans saldırıya geçiyordu. Çöküş öncesi, öylesine bir parlak devirdir ki, denizden korkan Araplar Muaviye devrinde süratle denizci oluyor;  Bizans ve Avrupa yani Hıristiyanlar, İbn Haldun’un ifadesiyle, “Akdeniz’de bir kaç asırdır bir tahta parçası dahi yüzdüremez” hale geliyorlardı. Ne yazık ki, bu parlak devrin sonunda, İslâm dünyası siyasî parçalanma ve ideolojik buhranlarla tam bir nifak içine düşmüş ve ağır buhranlara maruz kalmış vaziyette.

                Dünyanın doğusunda gelişen hadise ise, Türklerin kütleler halinde Müslüman olmaları ve Proto Moğol bir kavim olan Kıtay’ların baskısıyla Büyük Türk muhaceretinin başlamasıdır. Bu öylesine derin hikmetler içeren bir hadisedir ki, kısaca üzerinde durmamız gerekiyor.

                Biliyoruz ki, Türklerin Orta Asya’dan Batıya doğru biri İslâm öncesi, diğeri İslâm devrinde olmak üzere iki büyük göçü vardır. Ancak bunu söylerken şunu unutmuyoruz. Türkler, Kuzey-Güney göçünden önce de Proto Türkler (Sümerler, Hititliler) olarak Anadolu’da mevcutlar. Bu bakımdan, Avrupalıların “Siz Orta Asya’dan geldiniz, Anadolu’yu işgal ettiniz” iddiaları doğru değildir.

                İslâm öncesi göç, Hazar Denizinin kuzeyinden Balkanlar’a ve Avrupa’ya yönelen göçtür. Kuzeyden gidenler, gerçi o tarihlerde Avrupa’ya kısa süren bir Türk korkusu salmışlardır ama onlar Güneyden gelenler kadar şanslı değildir. Henüz Müslümanlıkla tanış olmayan Hun, Uz, Peçenek ve Kıpçaklar, sonunda başka milletlerle karışarak asimile olmuşlar ve kimliklerini kaybetmişlerdir. Müslüman olmayışları onların şanssızlığıdır.

                İslâm devrinde vukubulan hadise ise bambaşka bir seyir takip etmiştir. Türkler bir yandan Müslümanlık sayesinde kimliklerini muhafaza edip geliştirirken, diğer yandan da hem içeride hem dışarıda İslâm’a yönelen saldırıları göğüslemişlerdir. Böylece İslâm dünyasına hayatiyet kazandırmışlardır. Ayrıca şunu da, yeri gelmişken burada önemle kaydedelim. Türkler Müslümanlıktan aldıkları yeni ruhla Cihan Hâkimiyeti Davası’na ulaşmışlardır ki, bu noktada da, gönül rahatlığı ile şunu söyleyebiliriz. Türklük aradığını Müslümanlıkta bulmuş, Müslümanlık da aradığını Türklükte bulmuştur. Türkler İslâmiyet’le o derece kaynaşmıştır ki, Selçuklu ve Osmanlı devirlerinde artık Türk ve Müslüman adı dünyada aynı manaya gelmiştir. Bugün hâlâ, Balkan milletlerinden biri İslâm dinini seçtiği zaman ona, “Müslüman oldu” demiyorlar da “Türk oldu” diyorlar. Önce bu hakkın teslimi gerekir.(Gelecek hafta, Hikmet Düzeninde Tesadüfe Yer yok)

 

Yorum Ekle
Adınız :
Başlık : Yorumunuz :
Dikkat! Suç teşkiledecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
İsmail Aydın
DİĞER YAZILARI

İSMAİL AYDIN KİMDİR?

İsmail Aydın, Hukukçu yazar. Anacığının anlatımına göre koç katımında doğmuş. Koç katımı, Yozgat’ta ekim ayının sonu ile kasım ayının başında olur. Dolayısıyla doğum günü belli değil ama Aydın, doğum günü olarak 29 Ekimi benimsiyor. Koç katımı, döl almak üzere erkek koyunun (Koç) dişi koyunlar arasına bırakılmasına denir.

Peki, hangi yılın koç katımı? O da belli değil. 1950 olabileceği gibi 1949’a da ihtimali var. Her nasılsa nüfusa 08.02.1953 D.lu olarak tescil edilmiş. Yaşı küçük diye ortaokula kabul edilmemiş, bu defa da mahkeme kararıyla, ay ve gün sabit kalmak üzere 1950 olarak tescil edilmiş. İsmail Aydın, doğum gününün bile doğru dürüst kayıt altına alınamayışını, okur-yazar olmayan tolumun  “hal-i pürmelâli” olarak niteliyor.

İsmail Aydın İlkokulu Sorgun’a bağlı Temrezli köyünde, ortaokul ve liseyi Yozgat’ta okudu. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden 1977 yılında mezun oldu. Yedek subay olarak yaptığı askerlik görevinden sonra Sorgun’da altı yıl avukatlık yaptı. Ekim 1986’da Diyarbakır / Bismil’de Noter oldu. Kastamonu/Tosya, Bolu ve Ankara’da çalıştı, 2015 Şubatında emekliye ayrıldı.

İsmail Aydın çilekeş Anadolu’nun yanık sesi olarak çıkıyor karşımıza. Türkiye’mizin karşı karşıya bulunduğu sorunlara ilişkin çözüm önerileri sunuyor. Üzerine titrediği kesim Gençlik. Ağırlıklı olarak üzerinde durduğu sorun Eğitim.

İsmail Aydın, fakülte yıllarından itibaren yazı hayatının içinde oldu. İlk gençlik yıllarıyla beraber memleket meseleleriyle ilgilendi. Tartışmalı radyo ve televizyon programlarına katıldı. Çeşitli dergi ve gazetelerde yazıları yayımlandı. Şubat 2013’ten beridir, internet ortamında yayın yapan Ana Haber Gazete’de yazmaya devam ediyor.

Meteorolojinin Sesi Radyosu’nda 2013-2016 yılları arasında yayınlanan Kıssadan Hisseler Programı’nın yapım ve sunuculuğunu üstlendi. Türkiye Noterler Birliği’nin Meslekî Forum Sitesi’nde anılarını yazdı.

Ağustos / 2016’da “Batı’nın Gücü Nereden İleri Geliyor?”, Kasım 2016’da “Yeniden Yükselişe Doğru”, Şubat 2017’de “Umut Ülke Türkiye”, Mayıs 2017’de “Bir Noterin Anıları”, Ağustos 2017’de “Kaybettiklerimiz”, Ocak 2018’de “Kıssadan Hisseler”, Mart 2018’de “Niçin Akif? Niçin Safahat?” isimli kitapları yayımlandı.

Yazı hayatını ve kitap çalışmalarını sürdüren İsmail Aydın evli ve dört çocuk babasıdır.

YAZARLAR
...

sanalbasin.com üyesidir

© 2019    www.anahaberyorum.com          Programlama: Murat Kaya