Niyetiniz Ne?

-A A +A

Bir Müslüman,  amellerin niyetlere göre olduğunu bilir. Yani yapmak istediğiniz işin gerçek amacı nedir; içinizde, vicdanınızda hedeflediğiniz şey nedir?

Söz gelimi bir adamı övdüğümüz zaman onun takdirini kazanmak gibi riya, yerdiğimiz zaman onu gözden düşürmek gibi haset ve fesat, yanında durduğumuz zaman menfaat, ondan uzaklaştığımız zaman zarar ve ziyanını hedeflemek, yaptıklarımız veya söylediklerimizle kalbimizde olanın aynı olmadığı durumlardır.  Atasözlerine yansıyan hikmetli bir deyişte içi dışı ayrı olan insanları anlatan bir söz vardır:  “Hayvanın alacası dışında, insanın alacası içindedir”

Sözün özü amel ile niyet arasında bir mutabakat, bir aynilik yoksa ne kişiyi, ne de toplumu ıslaha götürmek mümkün değildir.

Şimdi toplumun önüne iki seçenek sunuluyor:  EVET mi, HAYIR mı?

Bu seçeneklerden birini tercih etmek, irade sahibi olan insanın hakkıdır.

Fakat şu tespitlerime ne ölçüde katılısınız bilmem.

Birileri neden EVET der? İhtimaller:

1-Sunulan sistem değişikliğinin ülkenin âli menfaatlerine uygun olduğundan ve onu sunanlara samimi olarak inanıyor olmasından.

2- Bu programı yeterince beğenmemesine rağmen ülkenin çok tehlikeli bir virajdan geçtiğini düşündüğünden, kaosun derinleşmesini istemediğinden.

3-Özel bir menfaat ve kişisel bir amaç beslediğinden.

4- Muhalif kişi ve topluluğa duyduğu duygusal nefretten.

5- Değişikliği benimsemeyenlere karşı duyduğu İnanç ve ideolojik farklılıktan

Birileri neden HAYIR der? İhtimaller:

1- Sunulan sistem değişikliğinin ülkenin âli menfaatlerine uygun olmadığından ve onu sunanlara samimi olarak inanmıyor olmasından.

2-Programın kaosu ve kargaşayı önleyeceğini bilmesine rağmen siyasi heves ve hasedinden.

3-Kişisel bir menfaat ve zarara uğrayacağı ihtimalinden.

4-Geçmişte kendisine yapılan olumsuz bir muameleden dolayı duygularının, akılını ve vicdanını baskı altına almasından.

5- Değişikliği benimseyenlere karşı duyduğu İnanç ve ideolojik farklılıktan

Bu ihtimalleri çoğaltabilirsiniz

İKİ TERCİH ARASINDA

Karşılaşılan problemin yetersiz bile olsa iki çözüm ihtimali varsa  (tabiî ki üçüncü bir tercih hiçbir şey ifade etmeyecekse) İslam fıkhının sunduğu evrensel ve pratik bir hukuk usulü son derece önemlidir:

“EHVEN-İ ŞERREYN İHTİYAR OLUNUR” 

Yani önünüze beğenmediğiniz iki çözüm konuldu. Başka bir ihtimal de gözükmüyor. En az zararlı olanı seçersiniz.

Biliyorsunuz halkın oy gücüne dayanan demokrasi de insan icadı olan idare şekillerinden en az zararlı olan sistemdir.

Şimdi içiniz dışınız birse bu, takdire değer. Yok, içinizin alacası dışınıza yansımayıp asıl niyet ve amacınızı gizliyorsanız EVET demeniz de, HAYIR demeniz de ülkenin ilerlemesine ve tehlikeleri bertaraf etmesine bir katkı sağlamayacaktır.

ALGI OPERASYONLARARI

Gelin kini, hırsı, hasedi, fesadı bir tarafa bırakalım; niyetlerimizi vicdan terazisinde tartalım. Algı operasyonlarının etkisinde kalmadan, neden EVET veya neden HAYIR diyoruz?  Algı operasyonlarında daha çok yalanın borusu öter.

Ne denmiştir: “Doğru ayağa kalkıncaya kadar, yalan dünyayı dolaşırmış

Ben bu değerlendirmeyi yaptım ve tercihim EVET’ ten yana oldu.

Sakın birbirimizi tekfire ve ihanete varan sözlerle eleştirmeyelim. Çünkü 16 Nisandan sonra yine hepimiz bu vatanda birlikte yaşamaya mecburuz. 

Kategori: 

Etiketler: 

Yeni yorum ekle

Yayın Tarihi : 10.02.2017 - 12:14 -920-
Bu sayfayı paylaşın :