- Hz. Adem’le başlayan insanlık tarihinin hiçbir dönemi, Rabb’imiz tarafından doğru yolu tarif etmeden geçmiş olsun. Böyle bir durum asla gösterilemez.
- Adem’le başlayan insanlık, ilahi mesaja muhatap olan seçkin ve seçilmiş öncüler olan peygamberler vasıtası ile sürekli bilgilendirilmiş, aydınlanmış, insana RABB’in istediğine uygun yaşayacağı hayat tarzı tarif edilmiştir.
- Hz. Adem’le başlayan ve Hz. Muhammed’le sona eren ilahi mesajın temel unsurları hep aynı kalmıştır.
- Bu, temeli vahdet olan Allah’tan başka yaratıcı kabul etmeyen, her şeyin sahibi, maliki olan RABB’den başka ilah tanımamaktır.
- Bu ilah, güç ve otoritesini kimseyle paylaşmayan, hiçbir varlığa ihtiyaç duymayan, iradesine kesin boyun eğilmesini, insanlık için tarif ettiği dosdoğru yoldan sapılmamasını isteyen, kendisine kesin ve mutlak bir teslimiyet ve itaat emreden yaratıcıdır.
Alemlerin Rabb’inin kuralları ve şeriatları her toplumda farklılaşmakla beraber ana mesaj asla farklı değildi
- Hepsinin temeli kelime-i tevhit dediğimiz “Allah’tan başka ilah yoktur” meydan okuyuşunu içermektedir.
- Bu meydan okumayı da insanların tereddüde düşmeden kabulünü istemektedir.
- Kabulümüzü yeniden değerlendirmek, sorgulamak ve teslimiyetin tadını yaşamak, hepimize nasip olur inşallah!
- Allah insandan kendisiyle bağlantısını güçlendirmek ve kendisine gereği gibi teslim olmayı istiyor. Bunun da ilk adımı yaşadığı hayat tarzını değiştirme kararı almasını talep ediyor. Çünkü yaratıcımız insanı Allah'ın yardımcısı olmaya çağırıyor. -Saff/14- dolayısı ile insanın Allah’ı ve talimatlarını hayatının merkezine almaya niyet etmesi, içindeki Allah'a yakın olma sevdasını yakması gerekir. Sevda kulluk ateşini güçlendirir.
- Kalbinin frekansını Allah’a ayarlı hale getirenin RABB’i ile temas kurma şekli kolaylaşır. Allah ile bağımızı O’nun istediği gibi kurmak, RABB’imizin gücüne teslim olmak, zihni aydınlanmamızı sağlar.
-Adaletle şahitlik vazifesini unutmayalım. Tarih boyu bütün topluluklarda peygamberleri aracılığı ile bu mesajı iyi algılamaları istenmiştir.
- İyilik Allah’ın sınırlarını korumak ve o sınırları aşmamaktır. Kötülük ise Allah’ın sınırlarını zorlamak, tarif edilen yolda yürümemek, yasağın ve haramın sembollerine uyumlu davranışlar sergilemektir
- Yeniden doğmak, tertemiz olmak, hayatımızdaki gri alanlarımızı netleştirmek, Kur'an'la yeniden biçimlenmek, Allah’ı hayatımızın her şeyine müdahalesine razı olmak, cenneti hak edenlerden olabilmek için gereğini yapanlardan olabilmek dualarımla!
- Allah’a yakın olmada, O’ndan şu isteğimiz sürekli olsun.
“Biz bizi bıraktığımızda sen bizi bırakma Allah’ım”
Vahap Yaman
vahap3442@gmail.com